2013. május 6., hétfő

SP500 elemzés 2013 május 6-10

A múlt hét ismét a bikáké lett, immáron Európában is, a franciák,angolok,németek új csúcsokra mentek ráadásul olyan tempóval és napon belüli szerkezettel, hogy shortos legyen a talpán, aki nem kaparta a falát, akárcsak a pénteki mutatványokat látván. Short oldalról több fontos fundamentális mankó is elveszett, hiszen sem az olaszok, sem pedig a portugálok nem tűnnek már potenciális veszélyforrásnak a következő hetekre, előbbiek a sikeresnek és megnyugtatónak mondható kormányalakítás miatt, utóbbiak pedig az újabb megszorító csomagjuk miatt, hisz ezzel talán elhárult egy újabb segélycsomag kérésének veszélye. Ráadásul az olaszok az angolokhoz és franciákhoz hasonló adósságátütemezést kértek.
A közeljövőben két fontos dolgot tartok szem előtt:
1. Május végéhez közeledve az amerikai költségvetési vita ismét kiújulhat, hisz a március 1-jei "bekkeléssel" csak a határidő tolódott távolabb, végső megoldás messze nem született.
2. A június eleji bírósági döntés a németek oldaláról az OMT-vel kapcsolatban.
Röviden a lényegre térve a hét érdekessége szerintem az lehet, hogy a csütörtök-péntek-hétfőn zárva tartó japán tőzsde vajon hogyan fog viszonyulni a Nikkei határidő ez időszak alatt összehozott 3,6%-os pluszához, ami ráadásul már a 14000-es kulcsszint felett van bő 1%-kal.
Az igaz, hogy mostanság már sok olyat láttunk a piacon, amit korábban talán sosem, de azt azért nehezen akarom elhinni, hogy a Nikkei képes lesz holnap ezt a 3,6%-os gigarést megtartani. Úgy is mondhatnám, hogy az innen való további emelkedés szerintem a kizárttal egyenlő. A lehetséges forgatókönyvek pedig ezt feltételezve az alábbiak:
1. Vagy hulló kés formájában azonnal visszaadják
2. Vagy hosszan több napon keresztül, amolyan konszolidáció formájában landolunk.
Ez pedig már a holnapi, azaz keddi napon eldőlhet. Nyilván ez a jenpárokat is lerendezné egy jó időre. Külön érdekes, hogy az Audusd mai, azaz hétfői esésével a 11 hónapos sávja aljához közelít, melyet igazán illene már letörnie, ha már ilyen türelmesen 4 hónapja várok rá.
A rézzel továbbra sincs gondunk, annak ellenére, hogy egy napon belüli 6%-os emelkedést is láthattunk tőle. Szerintem csepp a tengerben.
Az Eurusd-nél továbbra is cél a minimum 1,2700, veszélyesnek csak stabil 1,32 felett látnám.
Az egyetlen beteg instrumentum az olaj, aminek annyi feladata lett volna a múlt héten, hogy visszajön 92,00 alá. Ez egy napra sikerült is, aztán ismét alaposan elvesztettük, hisz 2 nap elég volt, hogy stabil 95 legyen ismét. Továbbra is lefelé várom, és ilyen napon belüli "mozgáskultúra" mellett tippelni sem akarom, hogyan szeretne lejönni.
A saját shortjaimat illetően továbbra is kitartok, bár hozzáteszem nagyon is kedvem szegte az elmúlt hét, mivel mindent és mindenkit átitatott a csak emelkedni tudunk hangulat.. Lássuk tud-e törni az Audusd, ha már ilyen közel van ismét a sáv aljához, illetve a Nikkei-rést, mely ha kitartana, akkor egy újabb dolgot véshetnek be a Guiness-be. Mondandóm még éppenséggel lenne, de úgy gondolom a piacot és a számlaegyenlegemet úgy sem tudná meghatni.
 Aki pedig szereti az izgalmakat, az nézze a hajnali japán kereskedést! Legyen szerencsénk!

Mindenkinek jó kereskedést és sok sikert!
 

7 megjegyzés:

  1. Szia!

    Ma is mennek felfelé. A problémát én ott látom, hogy május vége, június eleje felé lehet 5%-al feljebb leszünk, onnét egy 5-8%-os korrekció bizony nem mondhatnám, hogy nagyon sok vizet kavarna fel.

    Egyelőre én kivárok. Tegnap kifuttattam az utolsó Surgut (SGTZY), ma DBK longomat. Shortjaimat egyelőre nem merem bővíteni.

    VálaszTörlés
  2. Szia Joker,
    én már harmadik napja vakarom a fejem, hogy mi hogy legyen, mert nyugodtan kijelenthetem, hogy eddig semmi sem alakul úgy, ahogy elvártam volna. A türelmem és energiám pedig a végéhez közeledik. Szerintem a Nikkei-t is elveszítettük a minap, utolsó halvány reménysugár az Audusd, mely 11hónapos sávjának alján van jelenleg, de az előző márciusi alj bármennyire is közelinek tűnik azért nagy falat. Ha az Eurusd ilyen indexek mellett 1,2700-nél lenne már, ahogy várom már rég, akkor az indexekben még innen is képes lennék nyelni egy nagyot, de a fedezésnek szánt valami sem hoz pénzt. Úgyhogy vagy én török, vagy a piac. Longolni viszont bármi történjék is nem hiszem, hogy fogok, kivéve 7-10% amcsi indexzakó környékén, ha ilyen nincs vagy nem lesz, akkor akár júliusig figyelőállásban maradok, mert az év piaci főeseményét oda várom Fülöphöz hasonlóan, aki ezt már januárban megjegyezte, én viszont csak nem rég álltam be az egyetértők táborába.
    Más: a Nikkei és Audusd várakozásomat talán a kettő együttes kombója fejezné ki legjobban, ez pedig nem más mint az Audjpy (short). Jelenleg erre is gondolok, hogy oda "átváltok".
    Nikkei határidőt azért továbbra is érdemes szerintem figyelni, mert a mai 14.438-as csúcsértéke így a napon belüli struktúráját elnézve könnyen lehet nagy lokális tető, persze ehhez egy napi minimumos zárás is kellene. Jó szelet, legyen szerencsénk!

    VálaszTörlés
  3. Szia Jupiter!

    Tanácsot nem akarok adni kéretlenül, csak arra tudlak biztatni, hogy próbáld hidegfejjel végiggondolni a lehetőségeid. De nem untatlak az evidenciákkal, amit Te is ismersz. Tartsd meg a türelmedet és fegyelmezettségedet bárhogyan is döntenél.

    Nem sokan vannak akiknek a szavára adok tőkepiaci ügyekben itt a magyar fórumokon, de az a pár ember akit respektálok, gyakorlatilag mind várja a korrekciót.

    Én is úgy gondolom (nyilván ezért kezdtem óvatosan shortokat felvenni), de sokéves tapasztalatom, hogy a piac mind felfelé, mind lefelé mindent túlreagál. Ehhez hozzájárulnak a tőkeáttételes ügyletek, illetve a stopokhoz kötődő automatikus likvidálások, amik szintén a reakciók hevességét növelik.

    Normálisan folytatnám a megkezdett short építést, de az elmúlt évek már túlontúl óvatossá tettek, ezért jelenleg kivárok.

    Szerencsére ha tőkeáttételes ügyletekkel operálok, stopot teszek be, hogy behatároljam a veszteségemet. Jelen esetben a meglévő shortjaim nem tőkeáttételesek, ezért lehet, hogy egy ideig beléjük ragadtam, de nagy eséllyel nyerőben ezeket nyáron le tudom majd zárni.

    De volt pár éve amikor én is tőkeáttétellel operáltam, volt olyan szituáció, hogy több millió forinttal is bukóban ültem, végén pár százezres veszteséggel ugrottam ki, de ha türelmes lettem volna nyerőben tudtam volna lezárni a határidős pozícióimat. De most sem hiszem, hogy ha megismétlődne a szituáció, több merszem lenne-e...

    VálaszTörlés
  4. Valami történik.. Audusd törte a sok hónapos sáv alját, ezzel egy időben a jenek kitörtek. Valamelyik hazudik a kettő közül, holnap szerintem kiderül melyik, sőt ma éjfélig is már. Szerintem a jen kitörés fals.

    VálaszTörlés
  5. és mintha azt csicseregnék a madarak, hogy leállítják a QE-t. csak pletyka egyelőre.

    VálaszTörlés
  6. az Audusd agresszívnak mondható törése viheti az aranyat 1250 felé, az olajat pedig 78-80-ra, legalábbis a több hetes célárakat illetően. Daxnál elég csúcsgyanús ez a felszúrás 8300 fölé, amerikában ettől függetlenül lehet még 1,1,5%-nyi szusz, csak a hecc kedvéért. Eurusd is célba vehetné már az 1,2700-t, a dollár index is szépen felállt a semmiből az elmúlt két napban, ott továbbra is cél a 63,50. Hogy a jenekkel mi lesz? ez a legnagyobb költői kérdés..

    VálaszTörlés
  7. Jupiter merre vagy? Remélem minden oké.

    Farrell ugyanúgy látja, mint amit írtam pár hónapja.

    http://www.marketwatch.com/story/bernanke-out-by-august-qe-ends-rates-up-crash-2013-05-22?link=MW_story_popular

    VálaszTörlés